סקרים
מה הכי חשוב לכם בלוחות דרושים?
 
  
 
 
 
 
גיוס עובדים
מגייסים עובדים? לפרסום מודעות דרושים בלוח המוביל בישראל לחצו כאן: גיוס עובדים

 

גיוס עובדים

 

יש כל כך הרבה שיטות לפרסום המשרות, סינון קורות החיים, ביצוע הראיונות והכשרת העובד. במאמר זה אפרט חלק מהשיטות המקובלות בתהליך גיוס עובדים. בכדי לפרסם את המשרות אותם אנו רוצים לאייש נצטרף להביא את המשרות לחשיפה לקהל יעד רחב ומתאים למשרה הנדרשת. אחת הדרכים המקובלות לפרסום משרות הינה פרסום בלוחות דרושים באינטרנט. דרך זו היא היעילה ביותר מבחינת חשיפה לקהל יעד רחב ובמהירות המקסימלית. בדרך זו ניתן לקבל כמות אדירה של קורות חיים מתאימים בזמן קצר. בנוסף לזאת דרך נוספת לגיוס עובדים הינה פניה לחברות השמה. חברות השמה הם בעצם המתווכים בין המועמד לחברה המעסיקה. הם מפרסים את המשרות, מבצעים ראיונות ראשוניים וכך תורמים בסינון ראשוני ותיווך בתהליך גיוס עובדים. על עבודתם זו הם מקבלים עמלת תיווך על כל מועמד. החסרון בדרך זו הוא שלפעמים ישנם קורות חיים באנגלית או משרות הקשורות בידע טכני ובמומחיות מסויימת שברוב המקרים לחברות ההשמה אין את הידע הנדרש כדי לבחור מועמד מתאים. כמו כן, הן גם ישאפו לבצע את ההשמה במהירות האפשרית בכדי לקבל את העמלה מהר ככל האפשר. "חבר מביא חבר", הינה עוד דרך מקובלת בתהליך גיוס עובדים. החברה המעוניינת בגיוס עובדים מפרסמת בין עובדיה מבצע שבו כל עובד הממליץ על חבר לעבודה והוא בסופו של דבר מועסק - יקבל העובד תגמול. שיטה זו הינה שיטה טובה כיוון והעובד/החבר הינו הממליץ הטוב ביותר. הוא זה שגם מכיר את החברה, התקפיד והכישורים המתאימים וגם מכיר את חברו וכישוריו. גם כאן יש סייג קטן, לעיתים ימליצו עובדים על מועמדים שהם לאו דווקא מכירים רק בשביל לקבל את התגמול. אבל לא תמיד זה יקרה, במידה והעובד מעוניין לשמור על מעמדו בחברה הוא ימליץ על חבר שבאמת מתאים. במידה ומעוניינים בביצוע גיוס עובדים המוני ישנה שיטה והיא פרסום המשרות בירידי תעסוקה באוניברסיטאות או גני תערוכה. בירידים אלו כל חברה המעוניינת בגיוס עובדים מפרסמת בביתנים את המשרות הנדרשות, הידע הנדרש לתפקיד, מידע על החברה המעסיקה וכו'... שיטה זו טובה כיוון ובירידים עצמם, בביתנים, ניתן לבצע סינון ראשוני של המועמדים, פנים מול פנים, ולחסוך זמן מיותר של ביצוע ראיונות. ישנם מקרים מיוחדים, תפקיד בו נדרשת מקוצענות מיוחדת, בהם תעדיף החברה להשתמש בשירותיו של "צייד ראשים" לשם גיוס עובדים. "צייד ראשים" הינו אדם אשר תפקידו הוא לאתר מועמדים מתאימים ואיכותיים אשר מועסקים על יד חברות אשר מתחרות בחברה המעסיקה. הוא מגשש, מאתר ,יוצר קשר ראשוני עם המועמד ואז נותן לו את ההצעה. שיטת גיוס עובדים זאת מתבצעת בצורה דיסקרטית ביותר מבלי לחשוף את זהות החברה המעסיקה. הסיבה לדיסקרטיות נעוצה ברצון להמנע מפגיעה בחברה כיוון וברוב המקרים המועמד כבר נמצא בקשרים עסקיים איתה בשם החברה בה הוא עובד. אחת השיטות היעילות ביותר הינה העברת עובד קיים לתקפיד אחר בחברה בו ישנו מחסור בכח אדם. לשיטה זו יתרונות רבים ומשמעותיים: העובד כבר מכיר את החברה ונהליה, זו דרך טובה לשמר עובדים ותיקים וטובים, יש בה רענון של העובד ומניעת שחיקת תפקיד, ישנו חסכון משמעותי בעלות גיוס עובדים חדשים מול מתן קורס הסבה או הכשרה כלשהיא. שיטה נוספת לגיוס עובדים, קצת דומה לקודמת, הינה פניה לעובדי עבר אשר עזבו או פוטרו עקב קיצוצים. שיטה זו מצריכה בניית מערך שנקרא "רשת הבוגרים". מונח זו מוכר באוניברסיטאות ואפילו בכמה חברות בארץ. על מנת לבנות מערך רשת בוגרים טוב על החברה לבצע תהליך עזיבה נכון של העובד בו הוא יקבל הסבר על רשת הבוגרים ועל האפשרות לחזור ולשתף פעולה, שמירת קשר אישי עם העובד ואפילו שיתופו בפעילויות החברה. מחקרים מוכיחים כי שיטה זו חוסכת 50-70% בעלות גיוס עובד עבר מול עלותגיוס עובדים חדשים. עוד עולה כי עובד עבר יהיה יותר יעיל בתקופה הראשונה לעבודה ב-40% מעובד חדש. כפי שראינו ישנם הרבה שיטות בתהליך גיוס עובדים. כל חברה מעסיקה בוחרת את השיטה המתאימה לה תוך התייחסות ליתרונות וחסרונות של כל אחת מהשיטות.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 




| דרושים תוכנה | מומלצים | דרושים חומרה | דרושים בכירים | דרושים ביטוח | דרושים משאבי אנוש | דרושים בהייטק | גיוס עובדים | עבודה בחו"ל | דרושים הייטק | דרושים מזכירות | דרושים לוגיסטיקה | דרושים עבודה בחו"ל | דרושים סטודנטים | דרושים ירושלים | דרושים שיווק מכירות | דרושים חיפה | דרושים מורים | דרושים באר שבע | חברות השמה הייטק | חיפוש עבודה חינם | דרושים QA | ראיון עבודה | חיפוש עבודה מהבית | דרושים סטודנטים לעבודה | דרושים הייטק | עבודה בארה"ב | פרסום דרושים חינם | דרושים | חיפוש עבודה ממוקד |